SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

REJESTRACJA

Frisco Case Study

Frisco.pl kilkukrotnie zwiększa skuteczność email marketingu dzięki stosowaniu strategii marketing automation polegającej na zaawansowanej automatycznej segmentacji klientów w oparciu o informacje o kupowanych przez nich produktach oraz skutecznie reaktywuje klientów nie wykazujących aktywności dzięki automatycznemu programowi z kodami rabatowymi.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Frisco

Frisco.pl jest jednym z największych polskich sklepów spożywczych online, które oferują dostawę zakupów do domu. Według Rankingu TotalMoney.pl z 2016 roku, sklep został wyróżniony jako najtańszy hipermarket online w Polsce. Sklep polecany jest przez 97% klientów.

Wyzwania

Celem głównym wdrożenia SALESmanago Marketing Automation była maksymalna personalizacja komunikacji z klientami ze względu na wysoką powtarzalność zakupów i specyficzne preferencje produktowe.

Cele szczegółowe strategii marketing automation:

Wdrożone rozwiązania marketing automation:

Na podstawie danych o wizytach klientów oraz danych transakcyjnych tworzone są segmenty, dla których dopasowywana jest późniejsza treść komunikacji.

  • Segmentacja bazy kontaktów – Na podstawie danych o wizytach klientów oraz danych transakcyjnych tworzone są segmenty, dla których dopasowywana jest późniejsza treść komunikacji.
  • Analityka Lead Generation – Dzięki monitorowaniu źródeł pozyskania kontaktów w podziale na prowadzone kampanie i określone formularze (rejestracja, newsletter, landing page, etc.) możliwe jest określanie skuteczności prowadzonych działań i ich modyfikacja w celu zwiększania konwersji.
  • Personalizacja komunikacji – Wiadomości wysyłane z poziomu systemu zawierają zwroty personalne, które budują bezpośrednią relację i podkreślają indywidualny charakter zakupów w sklepie.
  • Dynamiczne banery – Dzięki segmentacji klientów możliwe jest dopasowywanie treści prezentowanych na banerach reklamowych w ramach serwisu do zainteresowań klienta (odpowiedni dobór promocji i ofert).
  • Progresywne formularze kontaktowe – Klient w formularzu kontaktowym zostawia swój numer telefonu w celu uzyskania pomocy w dokonywaniu zakupów w sklepie. W trakcie rozmowy możliwe jest uzyskanie dodatkowych danych klienta oraz jego zgody na komunikację marketingową.
  • Emaile dynamiczne 1-do-1 – Po wizycie w sklepie nie zakończonej zakupem klient otrzymuje automatyczną wiadomość prezentującą produkty, które przeglądał w trakcie ostatniej wizyty i zachęcającą do powrotu do nich.
  • Ratowanie porzuconego koszyka – Konsumenci, którzy odwiedzili stronę Frisco.pl i rozpoczęli zakupy dodając produkty do koszyka, ale nie dokonali transakcji, otrzymują wiadomość zawierającą listę produktów pozostawionych w koszyku, do których mogą łatwo powrócić.

Efekty wdrożenia marketing automation:

  • 916% wyższy CTR i 182% wyższy OR dla emaili dynamicznych reaktywizujących klienta kodem rabatowym,
  • 400% wyższy CTR i 145% wyższy OR dla maili z porzuconym koszykiem,
  • Uzyskanie o 53% wyższego OR dla komunikacji masowej w stosunku do średniej rynku.

Możliwości rozwoju strategii marketing automation:

  • Użycie modułu Analityki RFM w celu budowania dynamicznych segmentów klientów w oparciu o dane o czasie od ostatniego zakupu, ich częstotliwości a także kwot wydawanych przez klientów Integracja z Facebook – pozyskiwanie leadów i zarządzanie reklamami retargetującymi klienta na portalu społecznościowym.
  • Wdrożenie powiadomień web push – możliwość dotarcia do anonimowych odwiedzających stronę internetową z informacją o nowych ofertach i promocjach poprzez komunikat wysyłany z poziomu przeglądarki internetowej

“Dzięki SALESmanago możemy sprawnie i mądrze zarządzać profilami naszych klientów i precyzyjnie kierować istotne dla nich treści. Dzięki temu nawet masowe newslettery pasują do upodobań naszych klientów i dlatego znacznie chętniej otwierają przesyłane wiadomości. Gdy wejdą na naszą stronę wiedzą, że szybko znajdą tam to, czego szukają.”
Kamil Lupa, Kierownik ds. CRM i Digital Marketingu Frisco.pl