Zarządzanie kampaniami

 

Głównym narzędziem do zarządzania kampaniami jest Lejek sprzedażowy (sales funnel z ang.). To narzędzie dostępne w SALESmanago Marketing Automation służy do analizy procesu sprzedaży oraz wspiera jego realizację i zarządzanie samą sprzedażą w firmie. Cały proces podzielony zostaje na poszczególne fazy, a każda z nich odpowiada kolejnym etapom zaawansowania działań marketingowo – sprzedażowych. Działania marketingowe są automatycznie uruchamiane odpowiednio dla kolejnych etapów.

Jak to działa?

Lejek sprzedażowy definiujemy wpisując jego nazwę oraz podając nazwy kolejnych etapów w procesie sprzedaży na jakich może znaleźć się potencjalny klient. Następnie zgodnie z przebiegiem sprzedaży u każdego z kontaktów umieszczamy je na odpowiednich etapach lejka. Kontakty mogą być przesuwane i dodawane do lejków:

  • ręcznie na karcie kontaktu
  • ręcznie i hurtowo poprzez zarządzanie kontaktami
  • automatycznie, w oparciu o reguły automatyzacji

Przykład wykorzystania

W zależności od etapu na jakim znajduje się potencjalny klient, może on otrzymać odpowiednio dopasowane treści z systemu Marketing Automation. Przykładowy proces automatyzacji lejków sprzedażowych mógłby wyglądać następująco:

  • Gdy kontakt otwiera e-mail z mailingu dodajemy go do lejka sprzedażowego;
  • Gdy kontakt osiągnie określony scoring (np. 20 pkt.) przesuwamy go automatycznie na drugi etap zainteresowany i wysyłamy mail dynamiczny;
  • Gdy kontakt otwiera link z oferty dynamicznej, przenosimy go do etapu „Zainteresowany (wizyta 2)” oraz wysyłamy alert do działu sprzedaży, który kontaktuje się z klientem w temacie jego zainteresowania.

Korzyści dla użytkownika

  • Uporządkowanie działań marketingowych i zapisanie ich w formie procesów
  • Analiza zachowania kontaktów na każdym etapie kampanii
  • Automatyczne dopasowanie komunikacji na każdym z etapów
  • Skrócenie procesów sprzedażowych opartych o kampanie

Opinie klientów

„SALESmanago to potężny system do wysyłki spersonalizowanych treści marketingowych, który umożliwia równocześnie efektywne zarządzanie bazą Klientów firmy. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy i możliwości, które ona zapewnia.”
Kamil Kwiatkowski – Project Manager, ElixirZdrowia.pl

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas