Powiadomienia web push i rich web push

 

Jednym z podstawowych założeń SALESmanago jest rozszerzenie kanałów komunikacji z potencjalnymi i istniejącymi klientami w celu dotarcia do jak najszerszego grona użytkowników z maksymalnie spersonalizowaną treścią. Rozwiązanie, jakim są powiadomienia web push i ich rozszerzenie – rich web push, pozwala na prowadzenie komunikacji w niestandardowy sposób, nawet z anonimowymi użytkownikami.

Powiadomienia przybierają formę krótkich wiadomości, które można wysyłać prosto na urządzenie odbiorcy bez konieczności posiadania żadnych danych osobowych. Wystarczy że użytkownik wyrazi zgodę na otrzymywanie powiadomień. Standardowa wersja składa się z krótkiego tekstu opatrzonego małą grafiką. Wersja rozszerzona pojawia się na ekranie jako atrakcyjny baner z dużą grafiką. Czas wysyłki tych powiadomień jest bardzo elastyczny, a ilość nieograniczona. Komunikat dostarczany jest zawsze wyłącznie wtedy, gdy kontakt jest aktywny na komputerze i korzysta z przeglądarki internetowej, w której wyraził zgodę na powiadomienia.

Jak pozyskiwać zgodę na przesyłanie powiadomień web push?

  1. Osoba odwiedzająca stronę musi kliknąć w przycisk zapisu znajdujący się na formularzu zgody.
  2. W nowym oknie przeglądarki pojawi się prośba o potwierdzenie wyrażenia zgody – dopiero po kliknięciu w ten przycisk zgoda zapisana zostaje w przeglądarce użytkownika.
  3. Jeżeli jest to kontakt monitorowany, można automatycznie przypisać do niego zdefiniowany tag, który pozwoli na późniejszy wybór tej grupy kontaktów do dowolnych działań w systemie.
  4. Jeśli przy pierwszej wizycie kontakt nie wyrazi zgody na otrzymywanie powiadomień, istnieje możliwość ponownego wysłania formularza zgody np. po upływie tygodnia lub podczas następnej wizyty kontaktu na stronie www.

Jak utworzyć powiadomienie web push?

Proces tworzenia powiadomień w wersji zarówno standardowej jak i rozszerzonej jest bardzo prosty.

W każdej wersji obejmuje on trzy kroki:

  1. Dodanie tytułu
  2. Wybór grafiki i dodanie krótkiego tekstu (w przypadku rich web push zamiast tekstu będzie to grafika)
  3. Określenie adresu URL, na który użytkownik zostanie przekierowany po kliknięciu w powiadomienie

Porównanie przykładowych powiadomień web push i rich web push

Adresowanie i wysyłka web pushy i rich web pushy obejmuje:

  1. Zdefiniowanie grupy odbiorców (zidentyfikowani, anonimowi lub wszyscy),
  2. Określenie czasu wysyłki.
  3. Określenie czasu aktywności powiadomienia. Liczona jest od ustawionej daty wysyłki. Jeśli użytkownik otworzy przeglądarkę po ustawionym czasie ważności, powiadomienie web push się nie pojawi.
    UWAGA: Jeśli ustawisz ważność web pusha na np. 2 tygodnie – nie znaczy to, że będzie się on pokazywał cały czas przez dwa tygodnie, tylko że pokaże się w tym czasie raz, o ile kontakt skorzysta z przeglądarki.

Powiadomienia można wysyłać zarówno do wszystkich użytkowników w ramach wysyłki masowej jak i w ramach procesu automatyzacji (np. w przypadku braku wizyty klienta na stronie www przez określony czas).

ZOBACZ: Jak wysyłać powiadomienie web push przy ustawieniu procesów automatyzacji

Analityka wysłanych powiadomień web push pozwala na analizę skuteczności działań, którą można określić na podstawie liczby wysłanych, wyświetlonych oraz klikniętych powiadomień web push.

Korzyści dla użytkownika

  • Możliwość dotarcia do klientów dodatkowym kanałem komunikacji bez posiadania ich danych
  • Dostosowanie czasu dostarczenia komunikatu do momentu gdy użytkownik korzysta z komputera
  • Prowadzenie komunikacji w nowy sposób zarówno z kontaktami zidentyfikowanymi jak i anonimowymi
  • Wysokie współczynniki kliknięć w komunikaty
  • Prosta implementacja

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas