Customer lifecycle management


 

Marketing Automation pozwala na odpowiednią komunikację na wszystkich etapach cyklu życia klienta. Dzięki temu budujemy i utrzymujemy relacje z aktualnymi i potencjalnymi klientami. Zarządzanie cały cyklem życia klienta jest bardzo ważne i pozwala uzyskać optymalną monetaryzację każdego pozyskanego kontaktu. Cykl życia klienta zaczyna się od jego pozyskania, trwa poprzez edukację prowadzącą do zakupu, a potem przez retencję i lojalizację. Marketing Automation domyka tą pętlę, mierzy zaangażowanie klientów na każdym etapie i odpowiednio się z nimi komunikuje.

Dostępne funkcjonalności

  • Monitoring zachowania kontaktów na każdym etapie cyklu
  • Pomiar zaangażowania kontaktów
  • Programy Lead Nurturing dopasowane do etapu cyklu
  • Automatyczne działania lojalizujące klientów

Engagement index

Do pomiaru ich zaangażowania służy engagement index, który został opracowany specjalnie przez SALESmanago. Wskaźnik składa się z kilku podstawowych części. Całość stanowią dwie połowy. Lewa odpowiada za poziom zaangażowania klienta przed podpisaniem umowy, dokonaniem transakcji etc. Druga natomiast określa jego zaangażowanie na etapie utrzymania klienta lub fazy wyjścia. Dokładniejszy podział dotyczy ćwiartek wskaźnika. Występują po kolei:

  • Faza pielęgnacji
  • Faza sprzedaży
  • Retencja
  • Faza wyjścia

System po umieszczeniu klienta na jednej z połówek mierzy jego zaangażowanie rozumiane jako aktywność w kilku obszarach, m. in. odbierane wiadomości e-mail czy zachowanie na stronie www i następnie w oparciu o ocenę punktową (scoring) przypisuje do odpowiedniej fazy. W SALESmanago nie tylko dopasowujemy działania marketingowe i sprzedażowe do etapu cyklu życia na którym znajduje się klient, ale również do tego na ile jest zaangażowany w  danym momencie.

Budowa długoterminowych programów sprzedażowych

Obsługa całego cyklu życia klienta możliwa jest dzięki budowie długoterminowych programów sprzedażowych. Oczywiste jest, że klient wraz z upływem czasu zmienia się i tak samo zmieniają się jego potrzeby. Ktoś kto dzisiaj kupuje ubranka dla 6-latka za dwa lata będize potrzebował już zupełnie innego rozmiaru ubranka, a i przedewszytkim innych produktów SALESmanago pozwala planować takie automatyczne akcje sprzedażowe. W opisywanej sytuacji do systemu trafiła by informacja, że klient kupił produkt dla 6 latka. Teraz na podstawie tego zdarzenia można stworzyć regułę, która za rok wyśle ofertę dla 7 latków i w kolejnych latach dla coraz starszych dzieci. Taka oferta może być dostarczona do klienta w praktycznie dowolnym kanale marketingowym obsługiwanym prze SALESmanago. Oczywiście to tylko jeden z wielu przypadków zastosownia automatyzacji. Możemy praktycznie dowolnie konfigurować zasady i moment przekazywania nowych dopasowanych ofert.

Korzyści dla użytkownika

  • Lepsza monetaryzacja każdego leada
  • Zaawansowane możliwości prowadzenia dosprzedaży – automatyczne programy cross-sell, up-sell i win-back
  • Większa lojalizacja pozyskanych klientów
  • Skrócenie czasu potrzebnego na zwrot kosztów pozyskania nowego klienta

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas