SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

SALESmanago demo produktu na żywo

Środa, godzina 10:00

REJESTRACJA

Beacons do trackingu offline

 

Integracja z technologią iBeacon rozszerza możliwość monitorowania zachowania potencjalnych i aktualnych klientów o interakcje z rzeczywistego świata. Wykorzystanie beaconów pozwala bardzo dokładnie lokalizować osoby wewnątrz placówki, lokalu usługowego, sklepu czy biura lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Urządzenia i wsparcie technologiczne dostarcza firma Kontakt.io

Korzystaj z SALESmanago przez 30 dni za darmo

Co to jest ibeacon i jak działa?

iBeacon’y to nic innego jak proste urządzenia elektroniczne umieszczane w określanych miejscach. Komunikują się one z aplikacjami zainstalowanymi na urządzeniach mobilnych za pomocą energooszczędnego Bluetooth Low Energy. Przesyłają one 3 podstawowe informacje:

  • Własne id – dzięki czemu możemy określić co to za ibeacon i gdzie się znajduje
  • Siłę sygnału – pozwala to określić odległość w jakiej znajduje się osoba od urządzenia. W optymalnych warunkach zasięg dochodzi do 70 metrów
  • Dodatkową cechę – najczęściej wykorzystywaną do grupowania ibeaconów.

Tak generowane dane trafią do SALESmanago poprzez aplikację mobilną, gdzie następuje ich automatyczna interpretacja, a następnie możliwość wykorzystania ich do działań marketingowych i sprzedażowych.

Jak działają ibeacony z SALESmanago?

Działanie nowego rozwiązania jest niezwykle proste. W momencie kiedy zidentyfikowany użytkownik pojawi się ze swoim telefonem w zasięgu ibeacona do systemu SALESmanago Marketing Automation jest przekazywana w czasie rzeczywistym informacja o tym kto i w jakiej odległości od danego ibeacona aktualnie się znajduje.

W SALESmanago Marketing Automation znajduje się zdefiniowana przez użytkownika lista ibeaconów wraz z przypisaną do nich lokalizacją.

Łącząc informację, który kontakt, kiedy i jak długo znajduje się przy konkretnym urządzeniu dowiadujemy się czym jest zainteresowany i kiedy pojawia się w naszej placówce lub przechodzi tuż obok. Takie dane zbierają się na karcie kontaktu konkretnej osoby:

Przykłady wykorzystania

  • Automatyczna wiadomość po wizycie klienta w lokalu z rabatem na następne zakupy. Z rabatem uzależniony od dokonania transakcji i jej wartości
  • Powiadomienia o przecenionych produktach w trakcie wizyty w lokalu, które oglądał ale nie kupił na stronie WWW
  • Automatyczne wiadomości SMS lub push po wejściu do lokalu z promocjami dopasowanymi do pełnego profilu behawioralnego i transakcyjnego konkretnej osoby
  • Dedykowane automatyczne komunikaty sms, e-mail lub push zachęcające do odwiedzin dla aktualnych klientów, którzy pojawili się blisko lokalu.
  • Dynamiczna personalizacja i dopasowanie treści na stronie WWW na podstawie zachowania offline wewnątrz lokalu. Np. promocja produktów koło, których klient spędził najwięcej czasu wewnątrz sklepu stacjonarnego.

Integracja z POS – stanowiskiem sprzedawcy w sklepie

SALESmanago może zostać zintegrowane ze stanowiskiem sprzedawcy. Dzięki temu otrzyma on w systemie POS (obsługującym kasę) lub na dodatkowym urządzeniu (tablet) pełen profil zakupowy i behawioralny klientów przebywających wewnątrz sklepu. Pozwoli mu to podejść do każdego z nich indywidualnie i pomóc w wyborze najlepszego produktu. Funkcjonalność ta jest wyjątkowo przydatna, kiedy zarządzamy siecią sklepów lub punktów obsługi i chcemy, aby klient był w każdym z nich obsługiwany w sposób indywidualny i spersonalizowany.

Korzyści dla użytkownika

  • Zwiększenie konwersji sprzedażowej w lokalach
  • Obsługa efektu ROPO, kiedy klienci oglądają produkty online a zakupów dokonują offline. Informacje o obu zachowaniach gromadzone są na jednej karcie kontaktu
  • Uzyskanie kompletnego profilu klienta. Składa się on z danych behawioralnych gromadzonych online, danych transakcyjnych i zachowań offline
  • Zwiększenie liczby osób odwiedzających lokal
  • Zwiększenie skuteczności działań promocyjnych. 57% konsumentów chętniej angażuje się w akcje reklamowe dotyczące ich lokalizacji

Opinie klientów

„SALESmanago przy standardowym email marketingu ma się tak do siebie, jak karabin snajperski przy dwururce.”
Tomasz Jaromin – Prezes Zarządu, Heppin.com