Jedną z zasad skutecznego marketingu internetowego jest odejście od sztywnych strategii komunikacji w odizolowanych kanałach i przejście na marketing wielokanałowy. Dzisiaj mówimy o punktach styku klienta z firmą. Takie punkty występują w wielu kanałach jednocześnie, dlatego też komunikacja powinna być tak prowadzona, aby klient w każdym kanale natrafił na spójny z resztą komunikat.
Funkcjonalności wspierające Marketing Wielokanałowy
- 
                
Monitorowanie i identyfikowanie reakcji osób w każdym z kanałów
 - 
                
Możliwość komunikacji wielokanałowej:
 - 
                
- 
                        
e-mail marketing – wysyłka dynamicznie dopasowanych lub predefiniowanych ofert i programów marketingowych
 - 
                        
sms – automatyczne personalizowane SMSy i komunikacja dwukierunkowa
 - 
                        
aplikacje mobilne – dynamiczne dopasowanie treści i powiadomień wewnątrz aplikacji
 - 
                        
call-center i sprzedaż bezpośredni – profile zainteresowań i klientów mogą być udostępnione call center i sprzedaży
 - 
                        
strona WWW – dynamiczne personalizowanie treści na stronie www
 - 
                        
personalizowany remarketing w sieci RTB
 
 - 
                        
 - 
                
Analityka konwersji i ROI (Return of Investment) w każdym kanale i dla całej komunikacji
 
Korzyści dla użytkownika
Do funkcjonowania marketingu wielokanałowego konieczny jest system koordynujący wysyłkę i kontrolujący zachowanie klienta po otrzymaniu wiadomości. Dzięki zastosowaniu wielu kanałów, mamy znacznie większą możliwość dotarcia do klienta i przede wszystkim trafienia w jego potrzeby zakupowe. Stosując marketing wielokanałowy
- 
                
Docieramy z odpowiednim komunikatem do konkretnego klienta w danym punkcie styku klient-firma
 - 
                
Zwiększamy konwersję w każdym z kanałów i w cały procesie marketingowo-sprzedażowym
 - 
                
Optymalizujemy koszty wykorzystania kanałów marketingowych, dzięki rozpoznaniu najefektywniejszych
 
