SALESmanago Marketing Automation

Yves Rocher Case Study

Yves Rocher dzięki działaniom marketing automation podnosi skuteczność komunikacji emailowej za pomocą personalizowanych, dynamicznych ofert o 1200% i zwiększa ilość pozyskiwanych klientów dzięki dopasowanym promocyjnym zestawom produktowym prezentowanych na stronie WWW.

Logo partnera SALESmanago Marketing Automation - Yves Rocher

Yves Rocher to wiodący europejski producent kosmetyków pochodzenia naturalnego. Firma dba o najwyższą jakość produktów: są one regularnie badane i udoskonalane. Yves Rocher przeprowadza rocznie ponad 6 tysięcy testów. W Polsce kosmetyki marki dostępne są od 1991 roku i cieszą się coraz większą popularnością. Od tamtego momentu w kraju powstały 104 sklepy stacjonarne. Produkty Yves Rocher można nabyć w 3 kanałach: w sklepie internetowym, sklepie stacjonarnym oraz drogą telefoniczną (sprzedaż wysyłkowa po konsultacji telefonicznej).

Wyzwania do wdrożenia marketing automation

Yves Rocher dzięki marketing automation chciało zwiększyć sprzedaż on-line, usprawnić proces pozyskiwania nowych klientów odwiedzających stronę internetową oraz zyskać możliwość różnicowania ofert, w zależności od historii transakcyjnej klienta.

Wyznaczono następujące cele:

  • pozyskiwanie nowych leadów i zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
  • segmentacja kontaktów na podstawie oglądanych produktów i dokonanych transakcji,
  • personalizacja oferty wysyłanej w wiadomościach email,
  • personalizacja oferty wyświetlanej na stronie www,
  • budowa świadomości marki i nawiązywanie długoterminowych relacji z klientami.

Wdrożone rozwiązania marketing automation

Yves Rocher postawiło na spersonalizowaną komunikację 1-do-1 prowadzoną przez emaile dynamiczne i ramki rekomendacyjne na stronie WWW.

Wdrożono następujące rozwiązania:

  • Segmentacja bazy kontaktów – System SALESmanago Marketing Automation umożliwia grupowanie kontaktów przez przypisywane im tagów, dzięki czemu klienci Yves Rocher podzieleni są na odpowiednie kategorie, takie jak: nowe kontakty, zapisani na newsletter czy kupujący, a w ramach tych grup dokonywana jest segmentacja szczegółowa, która decyduje o ofertach prezentowanych klientom.
  • Lead Nurturing – Proces automatycznej wysyłki cyklu emaili do nowych kontaktów pozwala zapoznać potencjalnych klientów z marką, dostarczając treści na temat firmy, jej filozofii i produkowanych przez nią naturalnych kosmetyków. Taki cykl ma charakter edukacyjny i wprowadzający.
  • Integracja formularzy kontaktowych i CMS – Dzięki formularzom kontaktowym na stronie, zintegrowanym z systemem SALESmanago Marketing Automation, firma otrzymuje nie tylko adres email leada, ale także datę urodzin i pozostałe dane służące do personalizacji treści komunikacji (dane osobowe, płeć, lokalizacja).
  • Emaile dynamiczne 1-do-1 i ratowanie porzuconego koszyka – Osoba, która odwiedziła stronę i nie dokonała żadnego zakupu, otrzymuje emaila ze spersonalizowanym kodem rabatowym przypisanym przez API i ofertą produktów, którymi się interesowała. Dodatkowo klient, który miał produkty w koszyku a nie sfinalizował zakupu, dostaje wiadomość przypominającą o zawartości porzuconego koszyka.
  • Emaile urodzinowe – Dzięki zgromadzonym informacjom z formularza, możliwa jest codzienna wysyłka spersonalizowanych wiadomości do osób, które w danym dniu mają urodziny, z rozróżnieniem również na płeć – klienci otrzymują nie tylko życzenia, ale także kody rabatowe na produkty dla mężczyzn i kobiet.
  • Ramki rekomendacyjne na stronie – W ramkach proponowane są produkty dobrane w zestawy np. szampon + odżywka, wraz z przypisaną informacją o rabacie przy dokonaniu takiego zakupu. Dzięki powiązaniu produktów zwiększa się wartość koszyka.
  • Pop-up dynamiczny – Treść pop-upu zależna jest od poziomu zaangażowania użytkownika (czyli tego, ile razy wcześniej odwiedzał naszą stronę www), a proponowane produkty prezentowane na pop-upie wybierane są spośród najczęściej oglądanych przez daną osobę.

Efekty wdrożenia marketing automation

  • Wzrost skuteczności spersonalizowanej komunikacji dynamicznej o 1200% w stosunku do masowej komunikacji produktowej.
  • O 200% wyższa skuteczność komunikacji urodzinowej w stosunku do standardowych masowych kampanii email.
  • Średni współczynnik otwarć dla wiadomości dynamicznych wyniósł 50%, a współczynnik kliknięć 15%.
  • 30% nowych użytkowników dokonujących pierwszego zakupu.

Możliwości rozwoju działań marketing automation