Mobile Marketing Automation

APPmanago Marketing Automation, to pierwsza polska i jedna z pierwszych na świecie platform do automatyzacji dedykowanych pod aplikacje mobilne. System identyfikuje i monitoruje zachowanie użytkowników aplikacji, buduje ich profile behawioralne i pozwala zrozumieć ich zachowania. Na tej podstawie uruchamiana jest zautomatyzowana i spersonalizowana komunikacja poprzez wiadomości e-mail, in-app messages, powiadomienia push i wiadomości sms. Dzięki pełnej integracji z SALESmanago Marketing Automation, możliwe jest połączenie zachowania mobilnych i desktopowych i realizowania personalizowanej komunikacji marketingowej i sprzedażowe w każdym dostępnym kanale.

Monitoring zachowania użytkowników aplikacji mobilnej

APPmanago monitoruje zachowanie konkretnych użytkowników, wybranych grup (segmentów) i globalnie wszystkich korzystających z aplikacji. Na tej podstawie powstają indywidualne profile behawioralne oraz ścieżki zachowania wewnątrz aplikacji. Dodatkowo analizowane są pozostałem aplikacje zainstalowane na urządzeniu konkretnego użytkownika. Dzięki czemu możliwe jest segmentowanie bazy w oparciu o to z jakiego typu aplikacji korzysta osoba, np. aplikacje dedykowane aktywności fizycznej, podróżom lub dostarczające informacji biznesowych(notowania na giełdzie).

Analizowane informacje wewnątrz aplikacji to:

  • Najczęściej wykorzystywane moduły aplikacji
  • Moduły, przy których użytkownik najczęściej opuszcza aplikację
  • Czas spędzony w aplikacji wraz ze średnim czasem
  • Najczęściej wykorzystywane moduły globalnie w aplikacji

Informacje zbierane i analizowane w obrębie urządzenia

  • Lista aplikacji zainstalowanych na urządzeniu
  • Najczęściej używane aplikacje na urządzeniu
  • Kategorie aplikacji najczęściej wykorzystywanych przez użytkownika, z rozróżnieniem na pory dnia.

Segmentacja użytkowników aplikacji mobilnej

Zaawansowana technologia behawioralna APPmanago, pozwala na budowanie w czasie rzeczywistym precyzyjnie określonych grup, tak budowane grupy pozwalają na bardzo skuteczne docieranie z spersonalizowanymi kampaniami marketingowymi do najlepszej grupy odbiorców. Segmentacja przebiega na podstawie:

  • Czasu od pierwszego uruchomienia aplikacji
  • Czasu od ostatniego użycia aplikacji
  • Czasu spędzanego w aplikacji w ujęciu dziennym, tygodniowym i miesięcznym
  • Najczęściej wykorzystywanych modułów aplikacji
  • Posiadanej wersji aplikacji
  • Ilości i rodzaju aktywności w reakcji na otrzymywane powiadomienia
  • Ilości nowych użytkowników
  • Domyślnych ustawień językowych urządzenia
  • Kategorii zainstalowanych aplikacji w urządzeniu

Komunikacja – kreatory push, rich content messages, e-mail

APPmanago to narzędzie do spersonalizowanej i zautomatyzowanej komunikacji wielokanałowej, aby maksymalnie skrócić czas i ułatwić przygotowanie kreacji i kampanii, zostało wyposażone w intuicyjny edytor drag&drop dostępny dla każdego typu komunikatu. Produktem edytora jest w pełni responsywna kreacja, której podgląd możemy zobaczyć na 3 najpopularniejszych urządzeniach telefon, tablet, laptop.

Edytor pozwala na tworzenie:

  • Powiadomień push
  • Wiadomości e-mail
  • Stron docelowych dla kampanii marketingowych (landing pages)
  • Personalizowanych bannerów
  • Formularzy kontaktowych

Automatyzacja marketingu mobilnego – kreator reguł automatycznego marketingu

Intuicyjny kreator reguł automatyzacji pozwala zaprogramować zarówno proste procesy takie jak automatyczne powiadomienia i wiadomości oraz złożone wieloetapowe personalizowane kampanie marketingowe. Reguły pozwalają automatycznie reagować na dowolne zdefiniowane zachowań konkretnego użytkownika lub zmianę jego profilu. Reguły opierają się na danych gromadzonych w czasie rzeczywistym. Wśród nich dostępne są:

  • Dane behawioralne– pełen zapisa zachowania w aplikacji mobilnej konrektnej osoby
  • Dane transakcyjne– informacje o dokonywanych zakupach wewnątrz aplikacji lub zanotowane przez inny zintegrowany system
  • Aktywność i lokalizacja użytkownika– czas w którym kontakt jest najbardziej lub najmniej aktywny oraz dokładna lokalizacja na podstawie gps urządzenia
  • Urządzenie– wykorzystywane urządzenie, system operacyjny i przeglądarka internetowa

Zaawansowana analityka – ścieżki w aplikacji, travelline, powiadomienia push

APPmanago to również rozwinięta platforma analityczna dedykowana dla aplikacji mobilnych. Pozwala nie tylko na analizę skupioną na użytkowniku ale także na samej aplikacji. System w czasie rzeczywistym monitoruje efektywność samej aplikacji wskazując jej najsilniejsze i najsłabsze strony. Dodatkowo system analizuje skuteczność kampanii marketingowych oraz geolokalizację użytkowników.

Dostępne analizy i dane:

  • Analiza Ścieżek– analiza przepływu użytkowników wewnątrz aplikacji, wraz z określeniem miejsc wyjścia. Budowana dla konkretnych osób i całej aplikacji
  • Travelline– analiza ruchu konkretnego użytkownika w świecie rzeczywistym na podstawie lokalizacji urządzenia z którego korzysta
  • Określenie procentowego stosunku wyświetlania kreacji w ramach danego testu
  • Analityka pushy mierzy skuteczność powiadomień push, wraz z wpływem na ilość uruchomień aplikacji, aktywności w modułach po powiadomieniu i kownwersji na sprzedaż.

Integracja z SALESmanago Marketing Automation

APPmanago i SALESmanago to w pełni komplementarne systemy Marketing Automation, w pełni ze sobą zintegrowane. Połączenia narzędzia skupionego na obszarze desktopowym z narzędziem wyspecjalizowanym dla mobile, dla marketerów tworzy unikalne środowisko marketingowe obejmujące wszystkie tradycyjne kanały marketingowe z silnie rozwijającym się segmentem mobilnym.

Przykłady wykorzystania integracji:

  • Segmentacja użytkowników na podstawie informacji z APPmanago do wyświetlenia dynamicznej treści na swojej stronie WWW i do skierowania automatycznej reklamy w sieci reklamowej.
  • Budowanie profilu behawioralnego konkretnego użytkownika w SALESmanago danymi o zachowaniu klienta w Twojej aplikacji mobilnej do automatycznych procesów realizowanych za pośrednictwem systemu SALESmanago
  • Uruchamianie reklamy w sieci reklamowej dla osób, które są nieaktywnymi użytkownikami Twojej aplikacji,

Korzyści dla użytkownika

  • Możliwość monitorowania użytkowników aplikacji tak samo jak odwiedzających stronę WWW
  • Automatyzacja i personalizacja powiadomień push, in-app messages
  • Pełna analityka aplikacji mobilnej i zachowania jej użytkowników
  • Połączenie automatyzacji i działań marketingowych w obszarze desktop i mobile
  • Możliwość tworzenia prawdziwie pełnych profili potencjalnych klientów.

Opinie klientów

„Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Państwa firmą. Firma została nam polecona. System jest bardzo pomocny w realizacji naszych celów marketingowych, jest przejrzysty i nieskomplikowany w obsłudze, a pomoc zarówno opiekunów, jak też na stronie, jest doskonała. Bardzo cenimy sobie możliwość uczestnictwa w Webinarach, które są bardzo dobrą metodą na lepsze poznanie systemu.”
Dorota Lachowicz, Manager ds. Marketingu i Sprzedaży – Hotel Artus*** w Karpaczu

aby otrzymywać
newsletter

Śledź nas