SALESmanago Marketing Automation

10 przykazań Email Marketingu

Email marketing umarł? Email marketing nie jest już sexy, zdetronizowany przez aplikacje mobilne i social media? Trąci myszką? Bzdura!.

Email marketing wciąż ma najwyższe ROI ze wszystkich działań marketingowych – osiąga 4,300% (Direct Marketing Association).

To również preferowany przez klientów kanał komunikacji marketingowej, a zarazem najtańszy kanał komunikacji z klientami dla marketerów.

Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla Was ebooka, który zbiera najważniejsze informacje o tym kanale marketingu wraz ze sposobem na wdrożenie działań marketing automation.

Pobierz ebooka: 10 przykazań Email Marketingu

Zalety email marketingu

Email pozostaje najbardziej ekonomicznym kanałem marketingu, wykazującym jednocześnie najwyższy zwrot. Do jego zalet zalicza się:

  • niski koszt
  • ogromne możliwości personalizacji
  • możliwość częstego stosowania
  • segmentacja użytkowników
  • wygoda testowania skuteczności poszczególnych kampanii
  • możliwość śledzenia reakcji indywidualnych użytkowników
  • brak szkodliwego wpływu na środowisko naturalne
  • sprzedażowy charakter (w porównaniu np. do social media, które w większym stopniu budują zaangażowanie, ale nie sprzedają)
  • bardzo prosty do wdrożenia działań marketing automation.

Klienci kochają emaile

58% klientów deklaruje, że email to ich preferowany kanał otrzymywania wiadomości od firm. Jednocześnie 32% wolałoby otrzymywać mniej wiadomości, ponieważ są powtarzalne.

Respondenci badania Adobe spędzają 6 godzin dziennie sprawdzając maile. Najczęściej robią to podczas wykonywania inni czynności, takich jak:

  • Oglądanie telewizji (70%)
  • W łóżku (50%)
  • W toalecie (42%)
  • Podczas rozmowy telefonicznej (43%)
  • Podczas prowadzenia samochodu (18%).

70% klientów korzysta ze zniżek czy kuponów, jakie otrzymują na maila.

Ten ebook opowiada o tym, jak w pełni wykorzystać Email Marketing: wciąż najpotężniejsze narzędzie, jakie masz do dyspozycji, by budować więzi z klientami i sprzedawać.

Poprzez zastosowanie działań marketing automation dla email marketing, jesteś w stanie sprawić, że klienci pokochają Twoje emailie. Co więcej, nie będą musieli na nie czekać, ponieważ dostaną wtedy, gdy faktycznie będą ich potrzebować.

Statystyki Email Marketingu

  • Całkowita ilość skrzynek pocztowych na świecie ma sięgnąć 3 miliardów pod koniec 2016 r.
  • To oznacza, że jest ich 3 x więcej, niż kont na Facebooku i Twitterze razem wziętych.
  • 70% klientów otwiera maile od firm, ponieważ szukają kuponu, zniżki czy oferty specjalnej.
  • Przeciętny użytkownik otrzymuje 416 wiadomości komercyjnych miesięcznie.
  • Firmy wysyłające powyżej 100 000 emaili miesięcznie, odnotowują ROI na poziomie 94%.
  • 66% klientów online dokonało zakupu w wyniku otrzymania wiadomości email
  • Marketerzy wydają przeciętnie 15% budżetu na email marketing.

Trendy w email marketingu

Przyszłość email marketingu wyznaczają 3 kluczowe trendy.

1. Mobile

Według Litmus, 49% emaili otwieranych jest na urządzeniach mobilnych.

67% użytkowników smartfonów korzysta z tych urządzeń do sprawdzania poczty. Wśród ich szczególnie mobilni są klienci Gmaila, z których 75% korzysta z poczty na smartfonie. Aby wyobrazić sobie, o jakiej ilości mówimy, dodajmy, że Gmail ma 900 milionów użytkowników.

SALESmanago Marketing Automation - 10 przykazań Email Marketingu

Trend rozwija się dynamicznie: liczba maili otwieranych na urządzeniach mobilnych wzrosła o 180% w przeciągu ostatnich 3 lat.

2. Personalizacja i Marketing Automation

Zmieniły się także oczekiwania klientów względem otrzymywanych od marek wiadomości. Nie chcą już biuletynów, lecz dynamicznej relacji, w której firma odpowiada na nasze aktualne potrzeby. Stąd maile transakcyjne, czyli punktowe wiadomości, wysyłane indywidualnie do użytkowników w odpowiedzi na jakieś ich działania (np. email powitalny, potwierdzenie zapisu na event, ratowanie porzuconych koszyków) wykazują 2-5 razy wyższą skuteczność zakupową (Experian).

Spersonalizowane oferty wykazują o 29% wyższe Open Rate i o 41% wyższe CTR niż niespersonalizowane wiadomości(Experian).

Użytkownicy – ich zachowania o preferencje – w dużo większym stopniu niż kiedyś kształtują komunikację. Wraz z rozpowszechnianiem się software klasy Marketing Automation coraz więcej firm może analizować reakcje swoich odbiorców i wykorzystywać tę wiedzę do tworzenia kampanii, a także budować automatyczne emaile, odpowiadające sytuacji konkretnego użytkownika. Nie bez znaczenia jest także większa popularność testów A/B, dzięki którym to użytkownikom oddajemy głos.

Marketerzy zamiast szukać uniwersalnych prawideł, skupiają się na badaniu swojej publiczności i jej preferencji oraz zwyczajów, zarówno w zakresie czasu wysłania, jak i treści wysyłki.

3. Zacierająca się granica między B2B i B2C i ecommerce

87% użytkowników sprawdza pocztę służbową i prywatną razem, równolegle. Łączymy konta i sprawdzamy pocztę prywatną w pracy, a prywatną – w domu. Granica między biurem a domem przestała być rygorystyczna, co zaowocowało także zmianą w stylu prowadzenia kampanii marketingowych. Wobec rosnącej liczby prosumentów, e-commerce i segment B2C zaadaptowały chętnie właściwą dla B2B strategię Lead Nurturing, zaś B2B przestało bombardować klientów poważnymi wiadomościami w urzędniczym tonie.

Czego dowiesz się z ebooka 10 przykazań Email Marketingu?

Ebook przeznaczony jest dla wszystkich, którzy używają email marketingu, w B2B, B2C i Ecommerce. Porady znajdą zastosowanie zarówno w duzych przedsiębiorstwach, mniejszych firmach jak i esklepach.

Z naszego ebooka dowiesz się:

  • Jak krok po kroku przeprowadzić skuteczną kampanię email,
  • Jak mierzyć efektywność kampanii,
  • Jakie typy wiadomości są najskuteczniejsze,
  • Jak wykorzystać platformę Marketing Automation do podniesienia otwieralności oraz klikalności Twoich wiadomości,
  • Jak zredagować temat, treść i CTA,
  • Jak organicznie budować bazę adresów i nie wpadać do spamu,
  • Kiedy wysyłać wiadomości.

Tego i inne nasze poradniki znajdziecie w Biblioteczce Marketera.