SALESmanago wyznacza Phila Drapera na CEO, by kierował innowacjami w dziedzinie technologii marketingowej i globalnym rozwojem firmy

SALESmanago wyznacza Phila Drapera na CEO, by kierował innowacjami w dziedzinie technologii marketingowej i globalnym rozwojem firmy

listopad 13, 2025
  • Draper skupi się na wzmocnieniu możliwości AI i misji SALESmanago, aby lepiej wspierać marki w tworzeniu opartych na danych, skalowalnych i płynnych doświadczeń klientów.

  • Dołącza do nas po ponad dekadzie w DotDigital, gdzie zajmował stanowiska, takie jak CMO czy General Manager EMEA.

Kraków, 13 listopada 2025: SALESmanago, wiodąca Platforma Lifecycle Engagement oparta na AI, ogłosiła dzisiaj powołanie Phila Drapera na stanowisko CEO. Draper będzie kierował międzynarodową ekspansją, jak i rozwojem firmy w Polsce, gdzie SALESmanago powstało. Będzie również odpowiedzialny za dalszy rozwój możliwości sztucznej inteligencji, wzmacniając pozycję SALESmanago jako lidera w zakresie angażowania klientów z segmentu średnich przedsiębiorstw z branży eCommerce.

Draper dołącza do SALESmanago z udokumentowanym doświadczeniem w skalowaniu automatyzacji marketingu i zaangażowania klientów. Poprzednio kierował działaniami DotDigital w regionie EMEA, obejmującymi wszystkie zespoły handlowe, marketingowe i profesjonalnych usług i pomógł rozwinąć roczny przychód firmy do ponad 90 milionów dolarów poprzez m.in. wzrost organiczny i strategiczne przejęcia. Jego bogate doświadczenie w zakresie eCommerce, technologii marketingowych i rozwiązań opartych na AI pozwoli mu przyspieszyć globalny rozwój SALESmanago i otworzyć nowe możliwości dla jego klientów.

„SALESmanago zbudowało solidne fundamenty dzięki strategicznej ekspansji. Dołączam do firmy w momencie, gdy możemy przyspieszyć jej rozwój, zarówno lokalnie, jak i globalnie, pomagając markom nie tylko skuteczniej angażować i konwertować klientów, ale również przekształcać każdą interakcję w realną wartość biznesową” skomentował Draper. „Skupię się na przyspieszeniu wzrostu firmy i poszerzaniu jej możliwości AI. Chcę, aby  każdy punkt styku przynosił wymierne korzyści biznesowe naszym klientom. Moim celem jest redefinicja tego, co firmy mogą osiągnąć dzięki opartemu na danych zaangażowaniu”.

Pod kierownictwem Drapera SALESmanago rozbuduje swoją Platformę Lifecycle Engagement, łączącą marketing, sprzedaż i obsługę klienta w jeden ekosystem oparty na sztucznej inteligencji. Platforma, obsługująca ponad 3600 klientów na całym świecie, umożliwia markom angażowanie, konwertowanie i utrzymywanie klientów poprzez koordynowanie spersonalizowanych doświadczeń na każdym etapie ścieżki klienta, przekształcając każdą interakcję w wymierny wpływ na biznes. Draper będzie również napędzał rozwój platformy, bazując na istniejących integracjach z kluczowymi platformami eCommerce i dostawcami usług komunikacyjnych - w tym Shopify, PrestaShop, BigCommerce, Magento, WooCommerce, Shoper i WhatsApp - pomagając markom w dostarczaniu opartych na danych, płynnych doświadczeń w kanałach online.

Mark Deed, Investment Director w Perwyn, powiedział: „SALESmanago jest uznanym liderem w dziedzinie angażowania  klientów opartego na AI. Platforma każdego dnia przetwarza ponad 12 miliardów interakcji generowanych przez 160 milionów konsumentów. Phil wnosi bogate doświadczenie w skalowaniu międzynarodowych przedsiębiorstw SaaS i osiąganiu ponadprzeciętnych wyników sprzedażowych, co gwarantuje, że jest idealnym kandydatem do poprowadzenia kolejnego etapu strategicznego rozwoju platformy. Pod jego kierownictwem firma będzie nadal rozszerzać swoją działalność lokalną i globalną, zwiększać możliwości sztucznej inteligencji i umacniać swoją pozycję platformy definiującej rynek”.

John Messamore, współzałożyciel i Managing Partner w SilverTree Equity, dodał: „SALESmanago ma ogromną przewagę pod względem skali i danych, optymalizując 2 miliardy sesji dziennego ruchu internetowego i pomagając generować ponad 10 miliardów euro rocznego GMV. W ostatnich tygodniach firma wprowadziła przełomowe funkcje agenta AI, które wykorzystują ogromny zbiór danych własnych do osiągania wyników dla klientów w sposób, który jeszcze kilka miesięcy temu nie był możliwy. Phil jest wyjątkowym liderem ze zwycięską wizją na wykorzystanie przez klientów możliwości naszej sztucznej inteligencji nowej generacji do łatwego czerpania korzyści biznesowych”.

Brian Plackis Cheng, który zarządzał SALESmanago od kwietnia 2024 r. i przeprowadził firmę przez okres znaczącej ekspansji strategicznej, w tym przejęcia Leadoo i Thulium, opuści firmę po okresie przejściowym.


Najnowsze posty

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta
Czytaj więcej
październik 28, 2025

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta

Rozwiązując jedno z największych wyzwań stojących przed średnimi przedsiębiorstwami – fragmentację ścieżek klientów – platforma SALESmanago umożliwia bardziej wymierne i dochodowe zaangażowanie w każdej interakcji.

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Czytaj więcej
październik 27, 2025

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzup...

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Czytaj więcej
październik 8, 2025

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mental...

Czytaj więcej