Tatuum – Rewolucja w Marketingu

Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia ukierunkowana na rynkową obecność online jak i offline. 


Wyzwanie: Wzmocnienie lojalności i zwiększenie zasięgu

Arkadiusz Lelonkiewicz, e-commerce manager w Tatuum: “Jako marka z wieloletnią tradycją i ugruntowanymi wartościami, szukaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam skutecznie i odpowiedzialnie budować relacje z naszymi klientami”.


Ocena etapu rozwoju

Tatuum jest obecnie na najlepszej drodze do stania się Innowatorem eCommerce. Dlatego też marka skupia swoje działania marketingowe na personalizacji, zwiększeniu zaangażowania klientów i skalowaniu zasięgu, zarówno na lokalnym, jak i na globalnych rynkach.

 

Zobacz, na jakim etapie rozwoju znajduje się Twój e-commerce z naszym autorskim Growth Framework


Kluczowe cechy definiujące ten etap

  • Lojalność klientów: Wzmacnianie relacji z obecnymi klientami i zwiększanie retencji.

  • Personalizacja omnichannel: Dopasowywanie zarówno komunikacji online, jak i offline do indywidualnych preferencji klienta

  • Ekspansja rynkowa: Adaptowanie strategii i działań w zależności od rynku docelowego poprzez wzmocnienie zasięgów oraz personalizację komunikacji.


Wyzwania Tatuum

  • Utrzymanie lojalności wobec marki i zwiększenie wartości życiowej klienta (CLV).

  • Skuteczna aktywizacja i segmentacja klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej.

  • Automatyzacja procesów marketingowych poprawiająca wydajność i skuteczność działań.


Dopasowana strategia: Personalizacja i automatyzacja na dużą skalę


Implementacja rozwiązania:

SALESmanago dostarczyło pakiet dopasowanych rozwiązań, aby sprostać wyzwaniom i celom Tatuum:

  1. Generowanie leadów: Wykorzystano formularze do pozyskiwania cennych danych o klientach i rozbudowy bazy danych.

  2. Automatyzacja marketingu: Wdrożono procesy do wieloetapowego ratowania porzuconych koszyków i remarketingu dynamicznego. Uruchomiono kampanie cross-sellingowe, powitalne oraz dedykowane kampanie specjalne w celu zwiększenia zaangażowania.

  3. Personalizacja na stronie: Zwiększono konwersję anonimowego ruchu poprzez dynamiczne i spersonalizowane interakcje.

  4. Segmentacja: Zastosowano jednocześnie strategię segmentacji behawioralnej, transakcyjnej, geograficznej oraz RFM (Recency, Frequency, and Monetary). Wykorzystano dynamiczną hipersegmentację do dostarczania bardziej trafnych propozycji.

  5. Komunikacja omnichannel: Zintegrowano powiadomienia e-mail i web push w celu zapewnienia płynnego i skutecznego przekazu.


Osiągnięty ROI: 72-krotny zwrot z inwestycji w ciągu jednego roku

W ciągu pierwszego roku od wdrożenia, Tatuum osiągnęło wyjątkowe wyniki:

  • Pozyskiwanie danych klientów: Baza wzrosła o 11% dzięki ukierunkowanym strategiom generowania leadów.

  • Zaangażowanie:
    Dynamiczne kampanie e-mail osiągnęły o 157% wyższy wskaźnik otwarć (Open Rate) i o 277% wyższy wskaźnik klikalności (CTR) w porównaniu z tradycyjnymi kampaniami.
    Powiadomienia web push zanotowały 3% wskaźnik klikalności, a formularze zapisu (opt-in) osiągnęły 1,95% CTR.

  • Konwersja:
    Transakcje wspierane przez SALESmanago odnotowały wzrost średniej wartości zamówienia (AOV) o 8,36%.
    Spersonalizowane kampanie marketingowe wygenerowały 63,7% całkowitej sprzedaży.

  • Wzrost przychodów: Prawie połowa (49,8%) transakcji była realizowana przy wsparciu SALESmanago, z ROI na poziomie 7297%.

  • Wartość klienta: Średnia wartość życiowa klienta (CLV) osiągnęła 1914 PLN.


Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych funkcji SALESmanago, Tatuum osiągnęło niezwykły zwrot z inwestycji w wysokości 72-krotności początkowych nakładów. Efektywne wykorzystanie narzędzi automatyzacji nie tylko pozwoliło zoptymalizować działania, ale także znacznie zwiększyło zaangażowanie i satysfakcję samych klientów.

Tatuum o współpracy z SALESmanago
„Dzięki naszej współpracy mogliśmy skupić się na lepszym zrozumieniu potrzeb naszych klientów i dopasowaniu komunikacji w bardziej osobisty i angażujący sposób. Szczególnie doceniamy wsparcie SALESmanago w budowaniu spersonalizowanego podejścia oraz możliwości platformy w zakresie automatyzacji i segmentacji. Te narzędzia umożliwiły nam działanie w sposób bardziej przemyślany i wydajny niż dotychczas”. – Arkadiusz Lelonkiewicz, e-commerce manager. 


Pobierz jednostronicowe case study


Nowe możliwości dla jeszcze głębszego zaangażowania klientów

Tatuum planuje wykorzystać dodatkowe możliwości rozwoju z SALESmanago:

  • Centrum Preferencji Klienta: W celu dalszego poprawiania  spersonalizowanych doświadczeń klientów.

  • Kolekcje produktowe: Umożliwiające głębszy wgląd w preferencje klientów dla lepszej segmentacji.

  • Kampanie typu „Spotlight”: Tworzenie kampanii w celu podkreślenia kluczowych kategorii produktów i zwiększenia konwersji.



Współpraca z SALESmanago umożliwiła Tatuum zdefiniowanie na nowo swoich strategii marketingowych, przynosząc wyjątkowe rezultaty w zakresie pozyskiwania klientów, zaangażowania i wzrostu przychodów. Dzięki skupieniu na personalizacji i automatyzacji, Tatuum jest na dobrej drodze do dalszego poszerzania biznesowego zasięgu marki i ugruntowania zdobytej pozycji lidera w branży mody.


Najnowsze posty

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta
Czytaj więcej
październik 28, 2025

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta

Rozwiązując jedno z największych wyzwań stojących przed średnimi przedsiębiorstwami – fragmentację ścieżek klientów – platforma SALESmanago umożliwia bardziej wymierne i dochodowe zaangażowanie w każdej interakcji.

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Czytaj więcej
październik 27, 2025

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzup...

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Czytaj więcej
październik 8, 2025

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mental...

Czytaj więcej