Dynamiczne segmenty

Twórz i aktualizuj w czasie rzeczywistym grupy kontaktów, które w danym momencie spełniają skomplikowane zestawy kryteriów, uwzględniając zachowanie na stronie, dane z CDP i transakcje. Wykorzystaj je w kampaniach masowych i automatycznych i bądź pewny, że zawsze wysyłasz je do odpowiednich osób.

Dynamiczne segmenty

Tworzenie dynamicznych segmentów pozwala na:

automatyczną aktualizację grup docelowych bez konieczności każdorazowego ręcznego generowania raportów z danymi w celu selekcji odpowiednich kontaktów

zarządzanie wielowymiarowymi danymi bez zewnętrznych systemów BI, wsparcia IT i analityków

natychmiastowe i precyzyjne określenie wielkości grupy docelowej masowych lub automatycznych kampanii

szczegółową analitykę pokazującą zmiany wielkości wybranych segmentów w czasie

Jak to działa?

Dynamiczne segmenty

Kreator dynamicznych segmentów pozwala łączyć ze sobą w dowolny sposób elementy określające:

  • tagi kontaktów
  • szczegóły kontaktów
  • źródła wizyt
  • dane o transakcjach (produkty, kwoty, daty)
  • źródła transakcji
  • statystyki transakcji (wydana kwota, ilość transakcji w czasie)

Można użyć dowolnej ilości kryteriów i łączyć je ze sobą poprzez stosowanie łączników i/lub.

Po zapisaniu kryteriów system analizuje zebrane na koncie dane i przelicza ilość kontaktów spełniających wskazane kryteria zwracając natychmiast wynik.

Przeliczenia ilości kontaktów w dynamicznym segmencie mogą być wykonywane ad hoc albo automatycznie, w momencie wysyłki kampanii lub uruchamiania reguły automatyzacji kierowanej dla wybranego segmentu użytkowników.

Use Cases

Up-selling

Kampania z nowościami produktowymi od określonego producenta

Dynamiczny segment zawiera wszystkie kontakty, które kupiły produkty producenta X za kwotę powyżej 300 zł w przeciągu ostatnich 6 miesięcy. Kampania e-mail informuje o nowościach w ofercie od tego producenta.

Pozyskiwanie kontaktów

Zaoferowanie rabatu na pierwszy zakup, dla użytkownika anonimowego, który powraca na stronę.

Program lojalnościowy

Automatyczne wiadomości dla osób, które osiągają kolejne progi wydatków

Dynamiczne segmenty zawierają kontakty, które niezależnie od ilości transakcji, wydały określone kwoty (poniżej 100 zł, 100 zł, 500 zł, 1000 zł). System wysyła wiadomości zachęcające do kolejnych zakupów celem uzyskania wyższej rangi klienta i większych rabatów na zakupy.

Zmniejszenie kosztu konwersji

Kampania zachęcająca osoby kupujące po przejściu z reklam do zakupów ze źródeł własnych

Dynamiczny segment zawiera kontakty, które dokonały zamówień wyłącznie po przejściu ze źródeł płatnych i nie kupiły nic po przejściu bezpośrednim lub z e-maili.
Zamieszczanie w treści newslettera kodu rabatowego na zakupy wyłącznie osobom z tego segmentu.

Cross-selling

Rekomendacje produktów komplementarnych

Dynamiczny segment zawiera osoby, które kupiły określony produkt w ciągu ostatniego miesiąca. Kampania e-mail i reklamy na FB informują o zestawach akcesoriów dostępnych do tego produktu, których klient jeszcze nie kupił.
Maksymalizuj przychody w eCommerce…
z głową