-
Duży ruch, mało kontaktów
-
Niska konwersja sprzedażowa
-
Niska retencja
-
Porzucone koszyki
-
Brak wykorzystania różnych kanałów komunikacyjnych
W pierwszej części ebooka omówiliśmy zarówno przyczyny powstawania jaki sposoby rozwiązywania dwóch pierwszych problemów. W części drugiej przyglądamy się uważniej niskiej retencji, porzuconym koszykom i niezrozumieniu idei Omnichannel.
Zarówno retencja jak i porzucone koszyki mogą poważnie obniżyć poziom sprzedaży, a co za tym idzie również poziom zysków w Twoim sklepie. Platforma do automatyzacji marketingu pozwala przygotować się zawczasu na te sytuacje, tak aby reagować na potrzeby klientów w momencie kiedy się pojawią.
Niska retencja oznacza, że klienci robią u Ciebie zakupy jednorazowo i później już nie wracają. Przyczyny są różne – część z nich jest spowodowana podejściem do klienta – brakiem serwisu posprzedażowego i ograniczeniem zainteresowania nim do momentu wykonania przelewu. Innym powodem może być brak znajomości i umiejętności wykorzystania cyklu życia produktu i cyklu życia klienta – produkty się zużywają, a potrzeby klientów ulegają zmianom wraz z upływem czasu. By nie szukać za daleko, ktoś kto regularnie zamawia pieluchy, będzie je zamawiał w coraz większych rozmiarach, dopóki maluch nie nauczy się korzystać z nocnika. No właśnie – w pewnym momencie klient będzie potrzebował nocnika. Tak toczy się życie, i warto wykorzystać ten fakt prowadząc biznes. Dzięki marketing automation jesteś w stanie w odpowiednim momencie zarekomendować wymagany nocnik 🙂
Porzucone koszyki są osobna zmorą – ktoś przegląda produkty, klika w button “Dodaj do koszyka” i w sumie na tym kończy się jego przygoda w sklepie. Temat można ugryźć na dwa sposoby. Jeden z nich będzie nastawiony na reaktywację tych, którzy “tylko oglądali” ale nie zaangażowali się za mocno w cały proces, drugi będzie skierowany do tych, którzy już prawie finalizowali transakcję ale zostali rozproszenia na końcowych etapach. Programy klasy marketing automation oferują szereg narzędzi, pozwalający odpowiednio ratować porzucone koszyki klientów biernych i bardzo aktywnych.
Omnichannel jest osobnym zagadnieniem.Wbrew pozorom nie oznacza on zwykłego korzystania z kilku kanałach – to jest zwykły multichannel. W Omnichannel chodzi bardziej o synergie wytworzone pomiędzy różnymi kanałami komunikacyjnymi, spójność przekazu i integrację różnych strumieni danych.
I właśnie o tym jest druga część ebooka. Bez zbędnych wstępów zapraszamy do pobierania i czytania! (Aby pobrać ebooka kliknij w banner poniżej)