Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

Kamil Mizera
Kamil Mizera
  • wrzesień 3, 2025

Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.

 

Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę nad danymi. Dzięki temu nasza współpraca będzie mogła dalej rozwijać się w oparciu o zaufanie i pełną transparentność.

Czym jest unijny Akt w sprawie danych?

Unijny Akt w sprawie danych to nowe rozporządzenie mające na celu stworzenie bardziej sprawiedliwej i innowacyjnej gospodarki opartej na danych w Unii Europejskiej. Podczas gdy RODO (GDPR) koncentruje się na ochronie danych osobowych, Akt w sprawie danych uzupełnia je, ustanawiając zasady dostępu do danych i ich wykorzystywania, w szczególności danych generowanych przez połączone z siecią produkty i usługi (IoT).

Jego głównym celem jest uwolnienie wartości danych poprzez zapewnienie, że mogą być one łatwiej i sprawiedliwiej udostępniane między przedsiębiorstwami, konsumentami oraz, w określonych sytuacjach, organami sektora publicznego. Dla naszych klientów najważniejszym aspektem są nowe ramy prawne dotyczące przenoszenia danych, które dają większą kontrolę i elastyczność w zarządzaniu zasobami cyfrowymi. 

Nowe przepisy zostały formalnie zatwierdzone i weszły w życie w styczniu 2024 roku, ale zaczną być w pełni stosowane od 12 września 2025 roku.

Kluczowe zmiany w Twojej Umowie

Aby zapewnić pełną zgodność z przepisami i dać Ci większą kontrolę, aktualizujemy dwa kluczowe obszary naszych Ogólnych Warunków Umów. Dla Twojej wygody, zmiany zostały przedstawione poniżej.A More Flexible Termination Policy

Bardziej elastyczne zasady wypowiadania umowy

Obecna wersja Nowa wersja (obowiązuje od 12 września 2025 r.)
Klient mógł wypowiedzieć umowę jedynie w przypadku niedostępności głównych funkcjonalności Systemu. Klient może wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie, z zachowaniem Maksymalnego Okresu Wypowiedzenia (dwa miesiące). W takim przypadku może zostać naliczona Opłata Dodatkowa (odpowiadająca opłatom za pozostały okres obowiązywania umowy, gdyby nie została ona wypowiedziana). Opłata ta nie ma zastosowania, gdy klient wypowiada umowę z powodu okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi SALESmanago.

Rozszerzone możliwości przenoszenia danych i możliwość zmiany dostawcy

Obecna wersja Nowa wersja (obowiązuje od 12 września 2025 r.)
Brak szczegółowych postanowień i procedur dotyczących przenoszenia danych do innego dostawcy, wynikających z Aktu w sprawie danych. Wprowadzono nowy, szczegółowy rozdział, który reguluje proces przenoszenia Twoich danych i zasobów cyfrowych zgodnie z unijnym Aktem w sprawie danych. Dodano nowe załączniki w celu określenia warunków technicznych migracji.

Co te zmiany oznaczają dla naszej współpracy?

Aby zapewnić, że nasza dalsza współpraca jest w pełni zgodna z nadchodzącym unijnym Aktem w sprawie danych, aktualizujemy nasze warunki.

Aby mogli Państwo bez zakłóceń korzystać z naszych usług po 12 września 2025 roku, konieczne jest dostosowanie naszej umowy do nowego Aktu w sprawie danych. Akceptacja zmian jest dobrowolna, jednak pragniemy wyjaśnić, że dotychczasowe warunki nie będą już zgodne z obowiązującymi przepisami. Aktualizacja umowy pozwoli nam na dalsze świadczenie usług w sposób bezpieczny i w pełni zgodny z prawem.

Masz pytania? Jesteśmy do dyspozycji

Rozumiemy, że zmiany w warunkach mogą rodzić pytania. Jesteśmy tutaj, aby na nie odpowiedzieć Jeśli masz jakiekolwiek dodatkowe pytania lub wątpliwości, nie wahaj się z nami skontaktować.

Kamil Mizera
Kamil Mizera
Content Manager

Najnowsze posty

SALESmanago wyznacza Phila Drapera na CEO, by kierował innowacjami w dziedzinie technologii marketingowej i globalnym rozwojem firmy
Czytaj więcej
listopad 13, 2025

SALESmanago wyznacza Phila Drapera na CEO, by kierował innowacjami w dziedzinie technologii marketingowej i globalnym rozwojem firmy

Draper skupi się na wzmocnieniu możliwości AI i misji SALESmanago, aby lepiej wspierać marki w tworzeniu opartych na danych, skalowalnych i płynnych doświadczeń klientów.Dołącza do nas po ponad dekadzie w DotDigital, gdzie zajmował stanowiska, takie jak CMO czy General Manager EMEA.

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta
Czytaj więcej
październik 28, 2025

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta

Rozwiązując jedno z największych wyzwań stojących przed średnimi przedsiębiorstwami – fragmentację ścieżek klientów – platforma SALESmanago umożliwia bardziej wymierne i dochodowe zaangażowanie w każdej interakcji.

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Czytaj więcej
październik 27, 2025

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzup...

Czytaj więcej