Personalizacja to klucz do sukcesu eCommerce, choć wciąż co czwarty marketer nie wykorzystuje jej możliwości w Black Friday

Personalizacja to klucz do sukcesu eCommerce, choć wciąż co czwarty marketer nie wykorzystuje jej możliwości w Black Friday

listopad 20, 2025
  • Nowe badania SALESmanago wykazują, że 27% marketerów ma trudności z personalizacją ofert podczas Black Friday, mimo że 99% z nich uważa to za klucz do sukcesu w eCommerce.

  • Skuteczna realizacja jest dla nich równie kluczowym wyzwaniem, choć prawie połowa z nich (47%) ma za mało czasu lub “ledwo sobie radzi”.

Kraków; 20 listopada 2025 r.: Nowe badanie przeprowadzone przez SALESmanago, Platformę Lifecycle Engagement opartą na AI, wykazały, że choć prawie wszyscy marketerzy (99%) dostrzegają znaczenie personalizacji dla osiągnięcia sukcesu w eCommerce, wielu z nich nadal nie potrafi sprostać jej wymaganiom podczas najbardziej konkurencyjnego okresu w branży - Black Friday.

Wyniki badania ujawniają wyraźną rozbieżność między przekonaniami a działaniami. Badanie, oparte na opiniach ponad 150 liderów marketingu eCommerce z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii i Polski, wykazało, że ponad jedna czwarta (27%) marketerów przyznaje, że ma trudności z personalizacją ofert podczas Black Friday, 25% nie udaje się zbudować lojalności u  nowych klientów, a 24% twierdzi, że zbyt wolno reaguje na dane w czasie rzeczywistym.

Pomimo tych wyzwań marketerzy nadal dostrzegają wartość personalizacji w całym procesie pozyskiwania i obsługi klienta. Ponad połowa (51%) zgłasza poprawę retencji klientów, 46% odnotowuje wyższe wskaźniki zaangażowania, a 41% wskazuje na wzrost przychodów jako bezpośredni skutek inicjatyw związanych z personalizacją.

Jednocześnie skuteczna realizacja wciąż pozostaje poważnym problemem. Prawie połowa (47%) marketerów twierdzi, że brakuje im czasu lub “ledwo sobie radzą” z obecnym nakładem pracy, co sugeruje, że szybkość, automatyzacja i podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym są kluczowymi barierami sukcesu w okresach wysokiej konkurencji w eCommerce.

„Personalizacja szybko staje się niezbędna, by przebić się przez natłok wiadomości w dzisiejszych przepełnionych skrzynkach odbiorczych” powiedział Phil Draper, CEO SALESmanago. „Dane wskazują na wyraźną szansę. Dzięki odpowiedniej technologii do personalizacji marketerzy mogą pozbyć się luki między strategią a realizacją, zamieniając jednorazowych nabywców w klientów na całe życie. Ostatecznie prowadzi to do większej lojalności i wyższych przychodów”.

Perspektywy na przyszłość pozostają optymistyczne. Ponad jedna trzecia (37%) marketerów planuje wdrożyć nowe strategie personalizacji w 2026 roku. Jednymi z kluczowych priorytetów inwestycyjnych na przyszły rok są m.in. zaawansowane narzędzia do wizualizacji (45%) oraz mapowania ścieżki klienta (43%).


Najnowsze posty

SALESmanago wyznacza Phila Drapera na CEO, by kierował innowacjami w dziedzinie technologii marketingowej i globalnym rozwojem firmy
Czytaj więcej
listopad 13, 2025

SALESmanago wyznacza Phila Drapera na CEO, by kierował innowacjami w dziedzinie technologii marketingowej i globalnym rozwojem firmy

Draper skupi się na wzmocnieniu możliwości AI i misji SALESmanago, aby lepiej wspierać marki w tworzeniu opartych na danych, skalowalnych i płynnych doświadczeń klientów.Dołącza do nas po ponad dekadzie w DotDigital, gdzie zajmował stanowiska, takie jak CMO czy General Manager EMEA.

Docieraj skuteczniej do klientów dzięki natywnej integracji WhatsApp w SALESmanago
Czytaj więcej
listopad 13, 2025

Docieraj skuteczniej do klientów dzięki natywnej integracji WhatsApp w SALESmanago

Marketerzy eCommerce każdego dnia zadają sobie (a na pewno powinni to robić) jedno, super ważne pytanie: jak skutecznie dotrzeć do naszych klientów? Najlepsze zespoły marketingowe mają do swojej dyspozycji prawdziwe arsenały: kampanie e-mail, personalizację strony, powiadomienia mobile push czy wiad...

Centrum obsługi klienta Thulium jest już w pełni zintegrowane z platformą SALESmanago
Czytaj więcej
listopad 7, 2025

Centrum obsługi klienta Thulium jest już w pełni zintegrowane z platformą SALESmanago

Trudno jest zrozumieć potrzeby klientów. Ich uczucia, myśli i działania są skrajnie zindywidualizowane i często nieprzewidywalne. Mimo to, każda marka eCommerce stawia sobie za cel, aby dostarczyć klientom jak najlepsze doświadczenia z korzystania z ich sklepu. Tymczasem naszą ambicją jest dostarczenie platformy, która ten cel dla naszych partnerów spełni

Czytaj więcej