Nie takie straszne węzły i kajdany.

Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.

Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.

 

Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne dla nadawców masowych wiadomości e-mail (czyli wysyłających ich dziennie ponad 5000) koncentrując się na trzech kluczowych obszarach: uwierzytelnianiu wychodzących wiadomości e-mail, wskaźnikach zgłaszanego spamu i usprawnionych mechanizmach rezygnacji z subskrypcji. 

 

Nowe zasady nakładają obowiązek stosowania trzech kluczowych mechanizmów uwierzytelniania wiadomości e-mail: ramowych zasad polityki nadawcy (SPF), poczty identyfikowanej przy użyciu kluczy domeny (DKIM) oraz uwierzytelniania, raportowania i zgodności wiadomości w oparciu o domeny (DMARC). Środki te mają na celu zapobieganie fałszowaniu domeny, weryfikację autentyczności nadawcy i określenie działań w przypadku nieudanego uwierzytelnienia. Pełna zgoda – bezpieczeństwo przede wszystkim



Odrobina pikanterii:

 

Nadawcy masowi muszą utrzymywać zgłaszane współczynniki spamu poniżej 0,30% (z sugerowanym wskaźnikiem nieprzekraczającym 0,10%). To dobra okazja na zweryfikowanie swoich praktyk – zwróć uwagę na godziny wysyłki, wykorzystuj centra preferencji w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników, przeanalizuj proces subskrypcji i regularnie czyść bazę.

 

Haczyk polega na tym, że wymagania te obowiązują na poziomie domeny, wpływają więc na wszystkie e-maile wysyłane przez organizację z danej domeny korzystającą. A to wyzwanie przede wszystkim dla zespołów sprzedaży, które w dużym stopniu polegają na taktyce cold emails. Tu zgłaszane wskaźniki spamu w przestrzeni B2B wynoszą średnio około 2,01%, przekraczając zalecane progi.

 

Google podkreśla również znaczenie łatwej rezygnacji z subskrypcji, wymagając od komunikatów marketingowych obsługi tej funkcji jednym kliknięciem. Jest to zgodne z najlepszymi praktykami (podobnie jak przetwarzanie prośby o anulowanie subskrypcji w ciągu dwóch dni) i sygnalizuje, że w strategiach marketingu e-mailowego kładzie się nacisk na jakość, a nie ilość.

 

Najnowsze posty

SALESmanago wyznacza Phila Drapera na CEO, by kierował innowacjami w dziedzinie technologii marketingowej i globalnym rozwojem firmy
Czytaj więcej
listopad 13, 2025

SALESmanago wyznacza Phila Drapera na CEO, by kierował innowacjami w dziedzinie technologii marketingowej i globalnym rozwojem firmy

Draper skupi się na wzmocnieniu możliwości AI i misji SALESmanago, aby lepiej wspierać marki w tworzeniu opartych na danych, skalowalnych i płynnych doświadczeń klientów.Dołącza do nas po ponad dekadzie w DotDigital, gdzie zajmował stanowiska, takie jak CMO czy General Manager EMEA.

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta
Czytaj więcej
październik 28, 2025

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta

Rozwiązując jedno z największych wyzwań stojących przed średnimi przedsiębiorstwami – fragmentację ścieżek klientów – platforma SALESmanago umożliwia bardziej wymierne i dochodowe zaangażowanie w każdej interakcji.

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Czytaj więcej
październik 27, 2025

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzup...

Czytaj więcej