Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

wrzesień 23, 2025
  • Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości

  • Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas gdy tylko 13% twierdzi, że AI realnie wspiera ich w wykonywaniu zadań.

Kraków, Polska, 23 września 2025: Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago ujawniły znaczną rozbieżność między zaufaniem do wydajności technologii marketingowych (MarTech) a faktycznym wykorzystaniem dostępnych funkcjonalności. Choć marketerzy w sektorze eCommerce są nastawieni optymistycznie wobec osiągania swoich celów, prawie wszyscy (99%) zgłaszają, że nie wykorzystują kluczowych funkcji swojego MarTechu.

 

Badanie, oparte na opiniach ponad 150 liderów marketingu eCommerce z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii i Polski, podkreśla wyraźną rozbieżność między zaufaniem a praktyką. Większość marketerów (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko od połowy do trzech czwartych funkcjonalności swoich rozwiązań MarTech, ale 92% wciąż wierzy, że ich technologia może przynosić rezultaty. Barierą pozostają jednak kompetencje – 17% przyznaje, że ich zespoły nie posiadają wystarczającej wiedzy, by w pełni korzystać z dostępnych narzędzi.

 

W zakresie mierzenia ROI prawie wszyscy marketerzy (96%) monitorują wydajność swoich narzędzi, lecz 40% ocenia to zadanie jako trudne, a 18% przyznaje, że nie dostrzega wyraźnego zwrotu z inwestycji w technologie marketingowe. Wyzwanie stanowią również ograniczenia dotyczące wydajności oraz czasu – niemal połowa badanych (47%) twierdzi, że nie ma wystarczająco dużo czasu w ciągu dnia, by zrealizować wszystkie obowiązki i ledwo radzi sobie z nakładem pracy.

 

Co zaskakujące, wykorzystanie sztucznej inteligencji w branży MarTech wciąż pozostaje ograniczone. Jedynie 13% marketerów twierdzi, że AI wspiera ich w codziennych obowiązkach, choć połowa respondentów deklaruje plany wdrożenia większej ilości rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w latach 2025 i 2026. Zapytani o zasoby, 60% badanych odpowiedziało, że zwiększenie inwestycji w AI pomogłoby ich zespołom, 53% wskazało na konieczność zwiększenia ogólnych inwestycji w MarTech, a 38% podkreśliło potrzebę zatrudnienia dodatkowych pracowników.

 

Brian Plackis Cheng, CEO SALESmanago, skomentował: „Odblokowanie pełnego potencjału technologii marketingowych wymaga mądrzejszego wdrażania, lepszych szkoleń i inwestycji w rozwiązania oparte na AI, które zapewniają spersonalizowane doświadczenia klientów w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Organizacje zbyt często nie wykorzystują zaawansowanych funkcji ze względu na brak specjalistycznej wiedzy lub zasobów. Współpraca z odpowiednią agencją marketingową może mieć kluczowe znaczenie w przezwyciężeniu tych barier. Marketerzy, którzy rozumieją i optymalizują swoje technologie – wypełniając lukę we wdrożeniu – zyskają wyraźną przewagę konkurencyjną na coraz trudniejszym rynku.”

Najnowsze posty

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta
Czytaj więcej
październik 28, 2025

SALESmanago wprowadza na rynek platformę Lifecycle Engagement Platform opartą na AI, by rozwiązać problem fragmentarycznych ścieżek klienta

Rozwiązując jedno z największych wyzwań stojących przed średnimi przedsiębiorstwami – fragmentację ścieżek klientów – platforma SALESmanago umożliwia bardziej wymierne i dochodowe zaangażowanie w każdej interakcji.

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Czytaj więcej
październik 27, 2025

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzup...

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Czytaj więcej
październik 8, 2025

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mental...

Czytaj więcej